יונ 09

והם לא אמרו אם הם יחזרו, מהרי נפאל מערבות פרו
נודדים שם סחור וסחור…"

אז מה, בעצם ?

טוב, אז זהו . נוסעים. אחרי 8 שנים וחודש ושבוע בצבא, הגיע גם תורי. עוד דינוזאור שנסע לבזבז קצת את כספי מענק השחרור שלו.
אז מתחילים באקוודור עם ניר ונראה מה יוליד היום.

איפה הייתי בדרום אמריקה ובאנטרקטיקה ?

אז ככה. בעקרון, התחלתי בבירת אקוודור – קיטו (Quito) .
אחר כך – עיירה בשם בניוס (Banios) .
הצפנו לעיירה בשם אוטאבלו אוטאבלו (Otavalo) .
חזרנו לקיטו והיינו שבוע ב גלאפגוס (Galapagos) .
חזרנו, שוב, לקיטו לאוטובוס שיסיע אותנו לעיירה בשם מינדו (Mindo) .
חזרו לקיטו ועברנו ל מנקורה (Mancora) בצפון צפון פרו, תוך כדי מעבר ב מצ'אלה (Machale) , וואיקס (Uaqias) , ו טומבס (Tumbes) .
הגענו ל וואראז (Hauaraz) תוך כדי מעבר בצ'ימבוטה (Chimbote).
המשכנו ל לימה (Lima) . משם, בזריזות עברנו ל איקה (Ica) ולידה לעיירה בשם איקוצ'ינה (Hacachina) .
באמצע הלילה חתכנו ל נאסקה (Nazaca) לכמה שעות, ולאחר מכן ל אריקיפה (Arequipa) .
עברנו לבירת ישראל החדשה – ל קוסקו (Cusco) .
לאחר 11 ימים, המשכנו במסע דרומה והגענו ל פונו (Puno) שליד אגם טיטיקקה(Lago Titicaca) .
לאחר שיט באיים לקחנו אוטובוס שעבר ל בוליביה (Bolivia) לעיירה קופקובנה (Copacobana) ומשם ישירות ל לה-פז (LaPaz) .
לאחר יומיים, הדרמנו לעיירת המלח איוני (Uyuni) , ולאחר טראק של 3 ימים עברנו ל צ'ילה (Chile) , תוך כדי מעבר בעיירת הגבול סן פדרו דה אטאקמה (San Pedro De Atacame) ומשם ישירות לעיר קלאמה (Calame) .
לאחר יום מבוזבז, הדרמנו מאוד מאוד לבירה סנטיאגו (Santiago) , ואחרי חגיגות השנה החדשה, הדרמנו עוד לעיירה פוקון (Pucon) .
מ פוקון (Pucon) , חצינו את הגבול בפעם הראשונה ל ארגנטינה (Argentina) לעיר הסקי, הסטייקים והשוקולד בשם ברילוצ'ה (Bariloche) .
לאחר מספר ימים, חצינו שוב את הגבול לצ'ילה בחזרה ל פוקון (Pucon) , ושוב, חזרנו ל ברילוצ'ה (Bariloche) .
התחלנו לנסוע לכיוון הקרטרה אוסטרל (Caratera Austral). עברנו בעיירות רבות בדרך. התחלנו באל בולסון (El Bolson), ובזריזות המשכנו לאסקל (Esquel). את הערב בילינו בטרבלין (Trevelin).
חיצינו את הגבול שוב לצ'ילה, לעיירה בשם פוטאלאופו (Futaleufu) והמשכנו להדרים לעיירה בשם פויוואפי (Puyuhuapi).
משם הגענו לעיר הקרטרה – קויאיקה (Coyhaique). לנו בעיירה בשם הגענו לעיירה בשם שער הנהר הרגוע (Puerto Rio Tranquilo), וחצינו את הגבול בחזרה לארגנטינה לעיירה בשם פריטו מורנו (Perito Moreno).
סיימנו את הקרטרה אוסטל והדרמנו רבות עד לעיירה בשם אל צ'יאטן (El Chalten) .
לאחר ימים ספורים וטרק מוצלח הדרמנו לעיירה בשם אל קלפאטה (El Calafate) .
לאחר צפייה בקרחון המתנפץ, עברנו שוב את הגבול לעיירה שכוחת אל בשם פוארטו נטאלס (Puerto Natales) . עשינו שם את הטורוסים, והדרמנו לעיר נוספת בשם פונטו ארנס (Punto Arenas) .
חצינו את הגבול והגענו לעיר הדרומית ביותר בעולם אושוויה (Ushuaia) , הממומקת בארץ האש (Tierra el Fuego).
לאחר שהתנחלנו כאן למעלה משבועיים, בשעה טובה הדרמנו. הדרמנו עוד 1,000 קילומטר ל אנטארקטיקה (Antarctica) .
אז לאחר התור המדהים ב אנטארקטיקה (Antarctica) חזרנו לאושוואיה ללילה, ותפסנו טיסה עד ל בואנוס איירס (Buenos Aires) .
מבואנוס, קפצנו ל – 3 ימים ותירים בעליל למאר דל חארטה. סליחה. מאר דל פלאטה (Mar Del Plata) .
חזרנו ל בואנוס איירס (Buenos Aires) , ולאחר שבועיים מצויינים בעיר המדהימה ביותר בדרום אמריקה, הצפנתי סוליקו ל פוארטו איגוואסו (Puerto Iguazo) .
לאחר צפייה במפלים, הצפנתי ל פוז זה איגוואסו (Foz Do Iguazo) ומשם ל קמאפו גרנדה (Campo Grande) לעשות את הפאנטאנאל.
לאחר התור בביצות הגדולות, המשכתי לעיירה בוניטו (Bonito) .
ולאחר מספר ימים פתחתי במסע ארוך עד ל ריו (Rio De Janero) ושם חגגתי את הסדר.
משם, הצפנו הרבה מאוד בנסיעת זוועה עד ל ולנסיה (Valencia) , ולאחר לילה המשכנו לאי מורו דה סאו פאולו (Moro De Sao Paulo) .
לאחר קצת חופים ושיזוף, המשכנו באוטובוס מהיר לעיירה בשם פיירה דה סנטנה, ולאחר עצירת ביניים של כמה שעות לעיירה לנסויש (Lencois) .
אחרי טראק קשה ומצויין, חזרנו פיירה דה סנטנה (Fiera De Santana) ליום אחרון של קרנבל.
מייד אחר כך, לקחנו אוטובוס ל סלבדור (Salvador) ולאחר שהות קצרה תפסנו טיסה בחזרה לריו ותוך כמה שעות הגענו לאי הגדול אליה גרנדה (Ilha Grande) .
לאחר יומיים מהירים חזרנו ל ריו (Rio De Janero) ליומיים אחרונים בדרום אמריקה.
משם תפסנו טיסה לסאו פאולו ומשם ל ניו יורק (New York) .
לאחר שבוע קפצתי ליומיים ל וושינגטון (Washington) ולאחר מכן חזרתי ל ניו יורק (New York) לימים האחרונים שנותרו לי לטיול ומשם – הביתה.

אפשר לראות אפילו את המסלול במפה (אם ממש מתאמצים….)

View דרום אמריקה in a larger map

מפת אנטארקטיקה – הקוטב הדרומי (Antarctica Map)

פוסט הבא – הגיגים

השאר תגובה

© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.