מרץ 31

פוארטו איגוואסו 28.03-30.03 (Puerto Iguazo)

נכתב על ידי בקטגוריה ארגנטינה


פוסט קודם – בואנוס איירס (ארגנטינה)


טוב.
אז אחרי שבועיים בעיר המדהימה ביותר בדרום אמריקה, שבאמת תשאיר לי הרבה מאוד זכרונות טובים, ואחרי 5 חודשים וקצת אשר בהם טיילתי עם ניר, נפרדו דרכנו מעט, והחלטתי להמשיך הלאה. הוא קצת התעייף, קצת מיצה אבל אני עדיין לא. אז סוליקו. נראה איך יהיה.
הלאה ? לאן עכשיו ?
למפלי האיגוואסו.
במה מדובר ?
מדובר במפלים ענקיים, הנמצאים בנהר האיגואסו, על גבול ברזיל ארגנטינה.
האגדה מספרת כי המפלים נוצרו בעקבות כעסו של אל כלשהו על לוחם אנדיאני שברח עם בחורה על גבי סירה בנהר איגוואסו אז הוא פשוט מוטט את הקרקע מתחתם.
נו…אגדה…שיהיה….
בתכלס, מדובר באדמת בזלת געשית שמסתיימת בנקודה כלשהיא שזהו קו המפלים. בדומה למפלי הניאגרה בקנדה – ארה"ב, גם כן יש תצפיות משני עברי הגבול, שיט וכל שאר האטרקציות סוחטות הכספים.

אז עזבתי את בואנוס, באוטובוס הלילה האחרון שלי בארגנטינה. אוטובוס אחרון, אז החלטתי לפנק את עצמי באוטובוס Semi Cama. להבין באמת במה מדובר. אוף. פינוק אמיתי. חבל על הזמן.
מושבים שמתקפלים עד כדי מיטה שלמה. ארוחות. שמיכות. כריות. דיילות. סרטים. האוטובוס כל כך מרווח שיש רק 3 מושבים בשורה. איפה אגד ואיפה ארגנטינה. אנחנו זה העולם השלישי. לא הם.

בכל אופן, הגעתי לעיירה פוארטו איווגאסו. ת'אמת, עיירה חביבה מאוד. הופעתי לטובה. יפה, שקטה, נעימה, אנשים נחמדים (אבל זה כבר לא מפתיע…ארגנטינאיים).
התחברות לישראלים חדשים, וסתם יום מנוחה. קצת עיר, קצת קניות וזהו.
בדרך (בזמן המועט לפחות שבו הייתי ער אחרי 3 ימים אינטנסיביים מאוד ללא שינה רבה), רואים איך הנוף משתנה. מסתם שממה סביב בואנוס, מצפינים אט אט, עצים מתחילים להופיע, שמתהווים והופכים לחורשות וליערות. לא סתם יערות. יערות גשם. וגם מזג האוויר. פאק. נהיה חם. חם מאוד. והכי גרוע – לח.
37 מעלות עם 2344 אחוזי לחות. יום ממוצע בתל אביב באגוסט. לא מתאים בכלל. חם לי טילים. סבל קיומי.

יום למחרת המפלים. בעקבות המלצה טובה, השכמתי קום ונסעתי לפני כולם למפלים. למה ? האתר מיותר ברמות היסטריות. התיירים, עם עשרות, עשרות רבות של אוטובוסים מאורגנים מציפים את המפלים, והדבר היחיד שאפשר לראות במצב כזה זה את הגב של התייר שעומד לפניך, ולא שום מפל ושום מים ושום אנדיאדני שנפל בנהר. היה אחלה.

מפלי איגוואסו

מפלי איגוואסו

המפלים מזרימים משהו כמו 100 מליון ליטר בשנייה. לא מעט בכלל. האורך הכולל שלהם הוא 2.7 קילומטר. ויש שם משהו בסביבות 280 מפלים. קטנים וגדולים. האמת היא שהאזור שונה מאוד ממפלי הניאגרה (אין מה לעשות… אני חייב להשוות…כרגיל).
בניאגרה מדובר בשני מפלים בודדים. עצומים. גבוהים מאוד, בסביבות 100 מטר, וממוקדים מאוד. כמות מים עצומה שיורדת רק בשני מפלים. מפלי פרסה כאלה. פה, באיגוואסו, מדובר בהמון מפלים, גדולים יותר וגדולים פחות, אשר נמשכים לאורך רב, ובהם מתמוטטים להם המים.
יש מפל אחד, מרכזי ששמו "הגרון של השטן", שהוא מזכיר במעט את המפל של הניאגרה בצורה ובכמות הרעש וההמולה שהוא עושה.
אז יש שם כמה מסלולי הליכה, שיט לתוך המפלים, יקר להחריד ולא מוצדק בעליל שחבל מאוד שעשיתי אותו, רכבות ונוף מדהים.

איגוואסו

איגוואסו

מליון פרפרים. מליון סוגים. יפיפייים. חיות בר. ראקונים. דובי נמלים. יתושים כמובן. תולעים וכל מיני חיות מיותרות כאלו. סוג של ספארי. יער גשם או לא…. אומרים שיש שם יגואר, שבשנת 9 נישנש לארוחת צהריים ילד של אד התיירים. אומרים. היה מוצדק ביותר.

פרפרים באיגוואסו

פרפרים באיגוואסו

יום למחרת שוב איגוואסו. הפעם מהצד השני – ברזיל.
אז עוברים את הגבול ו – נפרדים מארגנטינה. לא לתמיד. לכאן – חוזרים. זה בטוח. בעתיד.


פוסט הבא – סיכום מדיני (ארגנטינה)


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.