מרץ 10

מרכז אמריקה – ראשי

נכתב על ידי בקטגוריה מרכז אמריקה

הכל נרשם/אביב גפן 

הכל נרשם בתוך יומן
דפים של זמן
הכל נרשם בתוך יומן
יומן מסע

הכל נרשם בתוך יומן

יש מקום אחר
יש מקום אחר קרוב לכאן

יש מקום אחר


אז מה, בעצם ?

טוב. אז באופן די ספונטני וקצת מוזר פתאום יצאתי לטיול של חודשיים, שלושה שבועות ויומיים. הפסקה מהעבודה. מהבית. מתל אביב. סיימתי תואר שני ויצאתי לחופשה. אמנם חופשה ארוכה אבל הפעם חופשה. לא באמת חופש. אבל אחלה הזדמנות. תקופת ביניים בחיים. יוצא להשלים את אמריקה הלטינית האהובה כל כך. רק שהפעם זה במרכז אמריקה. פחות טראקים. יותר תרבות.

הפעם מבוגר יותר. חלק מהזמן לבד. חלק מהזמן ביחד. שונה. עוד הזדמנות לצבירת חוויות. להכיר אנשים. לקנות עוד זכרון !

לוקח את הזמן לקום וללכת.

יש רגעים המכילים את הנצח


איפה הייתי במרכז אמריקה ?

אז ככה. את הטיול התחלתי עם חגה. התחלנו בבירת קובה (Cuba) – הוואנה (La Habana) . לאחר כמה ימים של מוזיקה וסלסה, עברנו לעיירה בשם ונייאלס (Viñales) ליומיים כיפיים במיוחד.
המשכנו בטיול סובב קובה (Cuba) והגענו ליומיים די מיותרים לעיר סיינפואגוס (Cienfuegos), בה גם היינו חולים קצת. משם המשכנו לעיירה המקסימה טרינידד (Trinidad), שם שמענו המון להקות סון קובני תירותיות להחריד אבל מהממות.
לאחר יומיים לקחנו מונית לעיירה סנטוס ספיריטוס ומשם אוטובוס לילה ארוך לסנטיאגו דה קובה. בילינו בעיר בדיוק שעה וחצי ומשם הגענו לברקואה (Baracoa). נתקענו שם יום אחד יותר מידי אבל שבסופו קנינו שני דומינואיים מהממים, והגענו לאולגין (Houlgin) ליום וחצי בלבד, ומשם באוטובוס לילה ארוך חזרה להוואנה (La Habana) האהובה.

למחרת חגה חזר לארץ לצערי הגדול, ואני טסתי לקנקון (Cancun) במקסיקו (Mexico) משם, עברתי בזריזות לאי איסלה מוחרס (Isla Mujeres) המהמם. עשיתי טיול יומי לאתר העתיקות שהוא אחד משבעת פלאי העולם החדשים צ'יצ'ן איצ'ה (Chichén Itzá) לראות את פרמידת המאיה הראשונה שלי, וגם ביצעתי גיחה יומית לטולום (Tulum) לעוד כמה עתיקות וחופים. אחרי חגיגות הסילבסטר תפסתי אוטובוס לילה ארוך עד לסן כריסטובל דה לאס קסאס (San Cristoval De Las Casas) היפה בחבל צ'יאפס, ושם פגשתי את עינב ותמר. בילינו שם כמה ימים מהנים ועברנו לפלאנקה (Palenque) לצפייה בעוד כמה פרמידות.

ואז עברנו את הגבול ל גווטמאלה (Guatemala) , לעיירה פלורס, לשם ביקור באתר העתיקות טיקאל (Tikal) . עוד יומיים ומשם המשכנו ל לנקין (Lanquin) ליומיים מיותרים בעליל ומלאי חולי. המשכתי לבד לגווטמאלה סיטי לפגוש את אילונה, ולאחר המתנה מלאת חולי גם היא לקחנו מונית לאנטיגואה (Antigua)לקדוח שם קצת. כמה ימים בעיר היפה ומשם נסענו לפנחצ'ל. משם לקחנו מיד סירה לסן פדרו (San Pedro), לשריצה ממושכת (אבל לא מספקת) ולביקורים בכפרים המקסימים הסובבים את האגם.
איפה היינו ? היינו בשוק המקסים עם טקס מאיה מסורתי מרגש בצ'יצ'קסטננגו (Chichicastenango). לקחנו סירה לסנטיאגו אטיטלן (Santiago De Atitlan) לראות את המאשימון המקומי, לקחנו סירה לסן מרקוס (San Marcus) לעשות מצנח רחיפה, ונסענו גם לסן פאבלו (San Pablo) בשביל להשתתף בחגיגות השנתיות המסורתיות שלהם, שם גם נפרדנו מתמר ועינב. בחגיגות היה פשוט נפלא !
משם עברנו בצ'יקן באס לקצאלטנאנגו (Quetzaltenango) . שם גם ביקרנו בכפר סן מרטין, ובכפר פואנטאס חאוריחינאס וגם בלונה פארק המגניב נורא שוטולול.
לאחר מכן אילונה התפצלנו. אילונה נסעה לטיקל ואני נסעתי לקובאן (Coban) . שם הייתי יום וחצי, ולאחר מכן נסעתי שוב, בפעם השנייה ללנקין (Lanquin) לפגוש את אילונה בשנית.
היינו שם יומיים לחוצים, נקיעת אצבע קטנה והחלטנו לחתוך להונדורס (Honduras) .
שם רצינו לראות אתר עתיקות בקופאן (Copan) ולאחר מכאן חזרנו לאנטיגואה (Antigua) בשביל שאילונה תתפוס את הטיסה שלה בחזרה לארץ.

לאחר מכן, שוב נשארתי לבד. אחרי 3 חברים שפגשו אותי במהלך החודשיים האחרונים, 3 שבועות אחרונים סוליקו.
ביום האחרון שלי ב גווטמאלה (Guatemala) עוד הספקתי לטפס שוב על הפקאיה בשביל לראות את הלבה שלו, ואז פתחתי בנסיעת התכלבות ארוכה ארוכה. עברתי 5 מדינות במשך יום וחצי עד שהגעתי ל קוסטה ריקה (Costa Rica) .

שהות קצרצרה ב סן חוזה (San Jose) ומשם נסעתי לעיירה קפוס (Quepos) . משם, עברתי בנסיעה ארוכה לעיירה פוארטו חימנז (Puerto Jimenez) בשביל לעשות את הטראק המפורסם ביותר במרכז אמריקה – הקרוקובדו. היה מעולה !.
משם חזרתי שוב לסן חוזה ונסעתי ל מונטה ורדה (Monte Verde) לעשות קנופי. לאחר יומיים, חזרתי לסן חוזה ונסעתי ל פוארט ווייחו (Puerto Viejo) לראות קצת חופים ג'מייקניים ולשמוע קצת רגאיי. ואחרי יומיים חביבים, חזרתי ל סן חוזה (San Jose), בתקווה לראות לגונה אחרונה. תקווה שנכזבה.
וזהו. סיבוב אחרון בעיר והתחלתי במסע הארוך ארוך שלקח 52 שעות עד שהגעתי הביתה… בי בי מרכז אמריקה. Muchas Besos !!


View מרכז אמריקה in a larger map


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.