פבר 28

סן חוזה 26.02.09 – 27.02.09 (San Jose)

נכתב על ידי בקטגוריה קוסטה ריקה


פוסט קודם – פאורטו וייחו


את היום האחרון שלי בקוסטה ריקה החלטתי לעשות בסן חוזה. למה ? שתי סיבות :
1. רציתי לראות עוד הר געש שאמורה להיות בו לגונה שבתמונות היא נראית כאילו היא נלקחה מפטגוניה המושלמת, ואמרתי לעצמי שזאת דרך טובה לסיים את הטיול. לגונה תמיד עושה אותה מאושר.
2. רציתי להספיק לראות בית כנסת. אחד מתוך ה – 3 שיש בסן חוזה, לקהילה של כ – 3,000 יהודים.
אז לגבי הלגונה. היא נמצאת במרכזו של הר געש פעיל, אחד מתוך 9 כאלה בקוסטה ריקה, שגם הייתה במרכזה של רעידת אדמה לפני כחודשיים (אפשר לראות כאן וכאן ). בכל אופן, יום שלם הקדשנו לנושא ו – 20 דולר שירדו לטמיון. הגענו, וכל מה שראינו היה ענן עצום בגודלו. קר ורטוב. קיבינימט ! 3 שעות חיכינו שם. אולי יתבהר קצת. אבל כלום. נאדה.
וקיבינימט עם הקוסטה ריקנים האלה. קצת הוגנות. לפחות הייתם אומרים בכניסה – "תשמעו. יש ענן. לא רואים כלום. קבלו החלטה אם להיכנס לשמורה". מבחינתי זה היה כמו להיכנס ללונה פארק ואז לגלות שיש הפסקת חשמל כל היום !!

בכל אופן, שום לגונה ושום נעליים. בעסה.

הלגונה. אלק..

הלגונה. אלק..

 

וככה הלגונה נראית. לכאורה.

וככה הלגונה נראית. לכאורה.

יום למחרת, יום הטיסה, עוד הספקתי לעבור בבית הכנסת הרפורמי בסן חוזה. תפילה לא הייתה מן הסתם היות וזה היה בבוקר, אבל חיי קהילה יהודית מסתבר שיש שם ולא מעט. מדהים. בחו"ל אני תמיד אחפש בתי כנסת. רק בארץ לא.
בערב יצאנו פה (אני ושני הישראלים, שאחד מהם, רותם, היה 5 שנים באגוז…למה זה חשוב ? תיכף..) לאזור ה – EL PUEBLO האהוב עלי כל כך. חיי הלילה כל כך חשובים לי, ופה – אני סוף סוף מוצא איכותיים !
בכל אופן, יצא לי להכיר פה עוד לבנוני אחד. בחור בן 20. דובר אנגלית מושלמת. וספרדית. וכמובן, גם ערבית. היגר לפנמה לפני לא מעט שנים. המשפחה שלו גרה בלבנון. בבירות. קצת מדברים, ואז הבחור אומר : "עזוב אותך יהודים ערבים מלחמות. בוא פשוט נשתה".
בחור חביב ביותר. קישקש גם עם רותם. מעניין אם הוא היה ממשיך לקשקש איתו אם הוא היה יודע שהוא היה 5 שנים באגוז…רק בחו"ל יש דברים כאלה. ובדיוק חוויות כאלה אני אוהב.

בכלל. לטייל לבד זה קצת כמו להיות מנוי ל – JDATE. כל יום פוגשים אנשים חדשים. כל יום אותן שיחות. ישראל. טילים. צבא. 3 שנים חובה. 2 לבנות. כן כן. הייתי 8 שנים בצבא. דרום אמריקה. מרכז אמריקה. הכל אותו ריטואל שחוזר על עצמו. אותן שיחות ראשונות שוב ושוב. וגם שיחות די שיווקיות. סך הכל תמיד מחפשים חברה. לארוחה, ליציאה בערב, לטיול ביום. שוב… JDATE. רק שפה לא צריך לשלם דמי מנוי. רק לינה ב – DORMS.


פוסט הבא – סיכום מדיני


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.