נוב 02

שמורת אונה (בוסניה)

נכתב על ידי בקטגוריה סלובניה, קרואטיה

פוסט קודם – שמורת פליטביצה

האמת שהטיול הזה הינו טיול די ספונטי. פתאום הגענו לאירופה במקום אפריקה. פתאום הגענו לונציה. ופתאום ראינו שאנחנו קרובים ממש לגבול עם בוסניה והרצגובינה וישנה שמורת טבע קרובה, אז אמרנו לעצמנו – "יאללה. למה לא בעצם ?".
אז קמנו בבוקר, חצינו את הגבול (שלי אישית, חציית גבול עם רכב זאת עדיין חוויה מרגשת), והופ הגענו לעיר ביהץ'.

אחרי שבועיים במדינות מערביות כל כך, עולם ראשון מובהק כל כך, לפתע הגענו לעיר עם קמצוץ של עולם שלישי.
בעוד שבשבועיים האחרונים חווינו כבישים מסודרים להפליא, מדרכות מסותתות, תחנות אוטובוס מהממות ופרחוניות, שילוט רחוב מעוצב וכדומה, לפתע הגענו לעיירה שנראית כמו אזור התעשייה של באר שבע ביום טוב.
הכל מבולגן, מוזנח, בתים הרוסים ולא משוקמים עוד מימי המלחמה, והשיא – שירותי חור במסעדה ! זאת הייתה הסטמפה הסופית לתחושה.

בכל אופן, עשינו פעמינו לכיוון פארק UNA.
מדובר בפארק לאומי חדש שהוכרז ככה בשנת 2008 שבמרכזו זורם נהר ה – UNA עד שהוא נשפך לנהר הדנובה.
בפארק הרבה מאוד מפלים, מ סלולי הליכה (שחלקם מסודרים עם דק) וגם ראפטינג שנחשב די איכותי (בעונה).
היות וכמובן שלא ממש הגענו בעונה, היינו התיירים הבודדים שם. תכלס, מומלץ להגיע.
המים ירוקים מהממים (יפים הרבה יותר מפליטוויצה בעיני), והכל, יחסית, ראשוני הרבה יותר. השמורה יחסית מבודדת ולא עמוסת תיירים להחריד כמו פליטוויצה ונותנת תחושה טובה הרבה יותר. בקיצור, שווה ביקור.

בעיירות מסביב רואים את השוני בין המדינות. קרואטיה, כמדינה אורתודוקסית עמוסה בכנסיות ללא סוף. לעומת זאת, בבוסניה, כמות המסגדים אותם עברנו היא פנומנלית. צריחים צצים להם מאחורי כל גבעה כמו פטריות אחרי הגשם. המון בתים כפריים מסביב, כולל בשמורת הטבע עצמה שאוספים חציר לקראת החורף. דוכני רחוב עם מרקחות ביתיות. מדהים. באופן כללי, נראה כאילו בוסניה, למרות שהיא לא ממש נמצאת על מפת התייר הישראלי, בהחלט שווה ביקור עתידי.

בדרך חזרה לקרואטיה הספקנו לאכול במסעדה מקומית צ'בבצ'יצ'ה. מדובר ב – Local Food. אוסף של קבבים בתוך מעין שילוב של פיתה וסופגניה מלאת שמן. כמו גם המסגדים, מרגישים את האיסלאם בכל פינה…

שבצ'יצ'ה, בוסניה

וזהו. נסיעה של עשרים דקות, והום חזרנו במכונת הזמן 200 שנה קדימה למערב, לקרואטיה.

פוסט הבא – זגרב

תגים: ,

השאר תגובה

© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.