נוב 02

פיראן והחוף הסלובני

נכתב על ידי בקטגוריה סלובניה


פוסט קודם – ונציה


סלובניה הינה מדינה עם רצועת חוף יחסית קטנה – כ – 45 קילומטר בסך הכל (תלוי כמובן לאיזה אתר מאמינים).
כל סלובני שפגשנו מאוד גאה ברצועת החוף הקטנה והקומפקטית שיש להם. גם באופן אבסולוטי, וגם באופן יחסי לקרואטיה שנהנית מרצועת חוף ארוכה ארוכה בשל צורת ה – V הייחודית שלה.
בסלובניה יש 3 אתרים ערים מרכזיות בחוף, כאשר העיקרית הינה פיראן. אנחנו התמקדנו בפיראן, בה היינו לילה אחד בדיוק. בטיול קיץ, שווה להשקיע הרבה יותר.
באינטרנט טוענים שפיראן היא עיר מימי הביניים השוכנת לחוף הים האדריאטי ובה סמטאות ציוריות,מבנים מרשימים, מסעדות דגים טובות, ו..חופי נודיסטים. חיפשנו וחיפשנו את חופי הנודיסטים. אבל כנראה שגם הם כבר לא בעונה.

אחרי נסיעה ארוכה, ארוכה מידי מונציה, וקניות שליוו אותה, הגענו בשעה ערב מאוחרת לעיר. מצאנו מסעדת חוף מושלמת.
תכלס, למרות שסלובניה נמצאת באירופה והכל ביורו, המחירים לא גבוהים מידי. לא המסעדות, לא הצימרים, לא הסופר. יש Value For Money.
מסעדת חוף תיירותית, מנת ברבוניות עם צ'יפס, מנת ריזוטו עם בשר, בירה ושתייה קלה – 120 שח. שווה כל שקל.
שיא הארוחה היה הצ'יפס ! גילינו שיש בסלובניה וקרואטיה צ'יפס מיוחד שמעבר לשיטת עשייה שונה מהשיטה אצלנו, הצ'יפסים חתוכים בצורה של V. כל כך פשוט וכל כך גאוני. טבילת הצ'יפס ברוטב בשילוב הצורה ששומרת על הרוטב שלא יינזל יוצרת חווית אכילה פשוט מעולה. קשה להסביר בכתב… צריך לנסוע לנסות בשביל להבין…

פיראן, סלובניה

פיראן, סלובניה

החופים בפיראן ממש מוזרים. למעשה, אין ממש חופים… החופים מתוחמים בחגורות בטון מהן יש ירידות עם מדרגות מתכת לים. כאילו מדובר בבריכה אחת ענקית. אין חופי חול מגניבים ומפנקים. מאוד תמוה.

פיראן, סלובניה

פיראן, סלובניה

בגדול, אין הרבה מה לעשות בפיראן.
עושים סיור בעיר העתיקה שתכלס הוא מסע בזמן אל רחובות מימי הביניים. סביב הכיכר המרכזית של העיר נמצאים מבני שלטון כמו בית המשפט, העירייה, ומבנים ישנים ועתיקים נוספים בסגנון וונציאני. מסביב לעיר חומות עתיקות. מרצפות אבן. הכניסה לרכבים אסורה. נמל היאכטות והרבה מסעדות דגים טובות.
המקומיים טוענים שפיראן היא כמו וונציה. אולי בגלל סגונות הבנייה. העובדה שהיא על הים. או העבודה שכמעט ואין רכבים בעיר. אבל צר לי… המרחק בינה לבין ונציה הוא כמו המרחק בין באר שבע לירח..
סורקים את הרחובות. את העיר העתיקה. הולכים על הטיילת. אוכלים המון המון דגים ששורצים בכל פינה. ונהנים מהרגעים האחרונים בסלובניה…

פיראן, סלובניה

פיראן, סלובניה

 

קרמשניט - המצאה סלובנית, פיראן, סלובניה

קרמשניט – המצאה סלובנית, פיראן, סלובניה

 

פיראן, סלובניה

פיראן, סלובניה


פוסט הבא – שמורת פליטביצה


השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.