אוק 09

פיליפינים סיכום טיול

נכתב על ידי בקטגוריה פיליפינים


פוסט קודם – טאאל



טוב. אז אחרי 10 ימים ממש ממש ממש אינטנסיבים בפיליפינים אפשר לסכם את המדינה הזאת במילה אחת – וואו !! איזה מזל מזל שהגענו לכאן אחרי סין.
הפיליפינים מעולם לא הייתה על מפת הטיולים שלי, ובדיעבד – פאק שלי.
מדינת איים מטורפת. מלאת ניגודים. המון טבע ירוק בצפון. המון חופים יפים בדרום. מדינה שהצליחה לשמור על אותנטיות עמוקה (באזורים מסויימים). קלה לתקשורת. זולה. יפה. מעניינת. פשוט מהממת !!

ומעל הכל – התושבים הפיליפינים עצמם. פשוט אין עליהם !
אז אמנם, מראש ציפינו לתושבים מקומיים נחמדים. שירותיים. לא סתם, הם מתמחים בסיעוד ובטיפול. אולם ליחס שקיבלנו, הן מהמלווים שלנו (הנהגים, מדריכים וכדומה), הן משירותי התיירות, והן מהפיליפנים בכלליות – מהמם ללא כל תקדים. מעולם לא פגשנו אנשים חייכניים כל כך. נחמדים, מלאי שמחת חיים. ושירותיים. אין דברים כאלה. גם באופן יחסי לסין, והטראומה שאיתה הגענו מסין, וגם באופן אבסולוטי ביחס לעולם.
מדהים כמה שירות טוב, וחייכנות שמלווה את היום יום, משפרת את חווית הטיול. את האושר היומי. את ההנאה הכוללת. פשוט אין עליהם.

יש קטע אחד לא ברור בפיליפינים. הסכו"ם. יש להם סכו"ם, אבל בלי ה-ס'. כלומר, בכל מסעדה נותנים מזלג וכף. שזה התקדמות מעולה יחסית לסין. סוף סוף כלי אכילה נורמליים. אבל בלי סכין !. מה הקטע ? למה צריך לחתוך עוף עם כף ? לא ברור, וגם לא הצלחנו למצוא אף פיליפיני שיסביר לנו את העיוות בנושא… אבל תכלס, זה אשכרה החסרון היחידי במדינה המהממת הזאת.

תכלס, ממש ממש חבל שהפיליפינים כל כך רחוקים מישראל. יהיה כל כך כיף לחזור לשם. מי צריך תאלינד כשיש את הפיליפינים ?
נראה כאילו הפיליפינים הם התאילנד של שנות השמונים. עדיין לא מושגים. עדיין לא מפותחים. לא מוצפים בהמוני תיירים בכלל ובישראלים בפרט. האם זה ישתנה ? האם הפיליפינים ישמרו על הייחוד שלהם ? כולי תקווה שכן.
ומעבר לזה, כולי תקווה שלכאן עוד נחזור. לחופשה אחרת. חופשה משפחתית 🙂


קצת תמונות

פיקאסה

פליקר



פוסט הבא – חוזרים לבייגינג, סין


השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.