אוק 03

פוארטו פרינססה, סבאנג 02.10.2013

נכתב על ידי בקטגוריה פיליפינים


פוסט קודם – סגאדה


טוב, אל לפוארטו פרינססה הגענו הרבה בעיקר הנופש המתוכנן באל נידו ומסע יחסי הציבור המטורף שהמקום קיבל בשנתיים האחרונות בעקבות קמפיין 7 פלאי הטבע החדשים.

במה מדובר ?

האטרקציה העיקרית (ולמעשה היחידה) בכפר הקטנטן של פארק פוארטו פרינססה הוא הנהר התת-קרקעי פוארטו פרינססה. הנהר הוא למעשה פארק השוכן במרחק 50 קילומטרים צפונית לעיר פוארטו פרינססה באי פאלוואן שבפיליפינים. האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ב-1999. ובשנת 2011, לאחר תהליך בחירה שנמשך ארבע שנים, נבחר הנהר לאחד משבעת פלאי עולם הטבע.

נהר תת-קרקעי באורך 8.2 קילומטרים זורם דרך מערות שנחפרו בהרכסים הקארסטיים מהווים למעלה מ-90% משטחו של הפארק, ולאחר מכן נשפך אל ים סין הדרומי במפרץ סנט פול. במערה יש מספר חללים גדולים שממדיהם עשויים להגיע עד לרוחב של 120 מטרים ולגובה של 60 מטרים, ומספר רב של נטיפים וזקיפים. החלק הנמוך של הנהר נתון להשפעת הגאות והשפל.


אופן הטיול בפארק הוא ייחודי מאוד. עולים על קאנו צר, ופשוט נכנסים לתוך הר קארסטי דרך השפך של הנהר. לאחר מכן, פשוט שטים על הנהר בתוך ההר. אורכו של הנהר הוא אמנם כ – 8 קילומטר, אולם תיירים "רגילים" מורשים לשוט כ – 2.5 קילומטר במעמקי האדמה. במהלך השיט פוגשת אותנו אפילה מוחלטת. אלפים רבים של עטלפי מערות. נטיפים וזקיפים של גיר. והרבה מאוד שקט. פשוט שקט. אטרקציה חביבה מאוד.

פוארטו פרינססה, פיליפינים

פוארטו פרינססה, פיליפינים

לצידי הפארק קיימת העיירה הקטנה. תכלס, הרבה אין פה. תחנת אוטובוסים, כמה דוכני מיצים, בונגלוס לתיירים, וכמובן – עמדות מסג'ים. מלון יוקרתי אחד ענק, שהוא למעשה המבנה היציב היחיד באזור. כלומר, בטון ועמודים… ומעבר לזה, הוא המבנה היחיד עם חשמל סדיר ועם מים חמים. אצלנו בבנוגלוס התפנקנו בחשמל במשך 4 שעות ביום בשעות הערב, ומים חמים, או כפי שנאמר לנו "There is not hot water, there is always warm water". לי זה הספיק, אבל זוגתי הייתה זקוקה חיזוק של באקט ומים מורתחים… אין ספק, הפיליפינים עוד לא הגיעו לרמת תיירות מפנקת. מצד שני, זה גם הקסם שלהם 🙂

וזהו.. קצת ים, קצת מסג', קצת שייקים, ויאללה. אין זמן רב מידי לרביצה. ממשיכים לאל נידו !


פוסט הבא – אל נידו


השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.