נוב 01

סלובניה, קרואטיה – סיכום טיול

נכתב על ידי בקטגוריה סלובניה, קרואטיה


פוסט קודם – זגרב


הטיול היה טיול מאוד שונה מהטיולים האחרונים. כל כך מערבי ! טיול עם רכב צמוד במשך שבועיים ! ממתי אנחנו מטיילים ככה ? מדהים איך החיים יכולים להשתנות…

הטיול היה יחסית לא מתוכנן. מאוד רגוע. לא עמוס. הולכים לישון מוקדם. קמים מאוחר. שוב. מאוד רגוע…
סלובניה וקרואטיה מדינות יפיהפיות. ירוקות. פרחוניות. מטופחות. מערביות. נעימות לטיול. מסודרות. בהחלט לישראל יש לאן לשאוף. לא יקרות. פשוט שוות כל שקל.
מצד שני הן גם לא מדינות מרתקות. לכשעצמן, המדינות לא מייצרות חווית "וואו". לא הנופים, היפים לא האנשים הנחמדים, וגם לא ההיסטוריה השסועה. אין שום דבר ייחודי מידי במדינות. אולי כדורסל… אבל מעבר לזה, "וואו" אין פה.
אף פעם לא שומעים על ה"עיר המגניבה ההיא בסלובניה", או על "האוכל הקרואטי המהמם". לא שומעים על "תרבות האירוח יוצאת הדופן הסלובנית" או על "התרבות הייחודית של הקרואטיים". אף פעם לא חשבתי להזמין מקום במסעדה סלובנית בתל אביב. אה.. בעצם אין כזאת… וזאת כנראה הסיבה לחוסר בחווית ה"וואו".

אבל תכלס, סלובניה קרואטיה הן באמת מהוות יעד מעולה לחופשה. במיוחד, לחופשה משפחתית. סלובניה וקרואטיה פשוט תפורות בשלמות למשפחות. הצימרים. הרכבים. הכבישים. המחירים. מגוון עצום של אטרקציות המשפחתיות. ממש טיילור מייד.

בוסניה מצד שני היא אחרת. נראית פחות מערבית. תקועה קצת מאחור בזמן. אולי קצת "דפוקה". אמנם ישראלים לא מטיילים בה בכמויות היסטריות, אולם נראה כאילו בהחלט כדאי לבדוק אותה מתישהו בעתיד.

נושא אחרון – המזוודות.
נוחתים בארץ. התהייה ממלאת את הלב. הא הפעם כן נקבל את המוצ'ילה ? אז זהו. שלא. אבל הפעם הפתעה נוספת. 18 תיקים נשארו בזגרב. המוצי'לה והמזוודה החליטו להישאר ליומיים נוספים. פאקינג חברת תעופה קרואטית דפוקה.
גם בחזור, בדומה להלוך, קיבלנו את המזוודות באיחור של יומיים. ישירות הביתה. מה שבטוח, עם AIRE CROATIA, אני לא מתכוון לטוס שוב.


קצת תמונות

פיקאסה


פליקר



השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.