מאי 30

אוסטריה – סיכום מדיני

נכתב על ידי בקטגוריה אוסטריה


פוסט קודם – וינה (Viene)


דוגרי, הופתעתי לטובה. ממה ? אם אמקד את זה, אבל ממש אמקד, אז ממש מהכל הכל הכל. באמת שלא ציפיתי. ככה זה, באים עם ציפיות נמוכות אז אפשרות רק להיות מופתעים לטובה. כלל טוב לחיים מוצלחים. אבל ממה בעצם ?

1. אנשים.
וולאה, אני הייתי בטוח שאנחנו מגיעים למעוז נאצי טיפוסי. ככה אומרות הסטטיסטיקות – אוסטריה היא מדינה עם אחוז הנאצים הגדול בעולם. אז סביר להניח שהסטטיסטיקות נכונות, אבל בתכלס – אנחנו לא ראינו כאלה. בדרום אמריקה למשל, פגשתי הרבה הרבה יותר. בכל פינה. ופה ? גורנישט… האוסטרים אשכרה מהממים. נחמדים, הכל טוב להם, מחייכים. צוחקים. חיים טוב. מאושרים ! אין תלונות !

2. נופים.
תמיד ידעתי שאוסטריה היא מדינת גלוייה. אבל וולאה, עדיין הופתעתי לטובה. כבר הייתי בלא מעט מדינות, ובלא מעט נופים, אבל תמיד כיף להיות מופתע מחדש לטובה. השילוב של המערביות המטורפות והקידמה, עם ההרים המושלגים וההרים – אין ספק שמדובר בשילוב מהמם, שלחוות אותו – עדיין לא יצא לי.

3. נורמליות.
המון שנים לא הייתי באירופה. 10 שנים. ובתור ילד כנראה לא שמתי לב לנושאים האלה. אבל יש משהו באוסטריה שייצג בעיני נורמליות. הגיוניות. כאילו – ככה הכל צריך להיות. הכל נראה נורמלי בוינה. באוסטריה. חיים פה כמו שצריך לחיות. אין מלחמה יום יומית. אין מאבקים. מנסים לעזור. מתכננים. תחבורה. כאילו, משהו עובד פה. משהו נכון פה. זה קסם לי. מאוד.

Danke Austria !


קצת תמונות

פיקאסה

פליקר


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.