אוק 09

נפאל – סיכום מדיני

נכתב על ידי בקטגוריה נפאל


פוסט קודם – קטמנדו


בתכלס, נפאל מגניבה בטירוף. היא פשוט תפורה עלי כמו כפפה ליד. בדיוק במדינות כאלו אני מתאהב. פשוט אהבה ממבט ראשון. חבל שזה לא עובד לי ככה עם נשים…

קצת תרבות והיסטוריה. המון המון דתיות ומנהגים פאגניים מעניינים, נופים לא רעים בכלל, זולה ומפנקת בכיף, קלה בטירוף לטיול. גם סוג המטיילים במדינה שונה. ללא סטלנים (כמעט בכלל), ובסך הכל אווירת טיול, עשייה וצבירת חוויות. בשורה התחתונה – פשוט מדינה מעולה !!.
מה שכן, בהיבט נופים. אז אמנם עשיתי טראק אחד בלבד לצערי, ארוך, אבל לעניות דעתי – עדיין פטגוניה משמעותית יפה יותר. בתכלס, אין על פטגוניה. הדבר היחיד שיותר יפה ממנה זה אנטרקטיקה. ולה בהחלט אין מתחרים לעניות דעתי.. כמו שניצן אמר לי, ואשכרה צדק, "הבעיה שלך אחי, זה שהתחלת בטופ. מפטגוניה אפשר רק לרדת"…

קונספט הטראקים הארוכים בנפאל, הוא גם שונה קצת. מצד אחד זה מדהים בטירוף. זה באמת חתיכת ניתוק. העובדה הברורה שאין שום כביש ליד. שצריך ללכת 4 – 5 ימים עד לכביש הקרוב, וזה במידה וקורה משהו. לא נעים. מעניין מה גרנדה קאבזה מהטורוסים היה עושה במקרה כזה… במקרה שלו, הגרון והראש בטח היו כבר מתפוצצים עם קצב הגדילה שהוא הרביץ שם… הכפרים המהממים בדרך. התושבים הכל כך נחמדים. מצד שני, בשלב מסויים זה אולי קצת מעיק. למה זה ארוך כל כך ? צריך כל כך הרבה זמן בשביל זה… זה לא ממש מתאים לאנשים לחוצי זמן כמוני…
הדבר היחיד שחסר בנפאל – זאת השפה. אם הם היו מדברים ספרדית, המדינה הזאת הייתה מושלמת ! בתכלס, מבחינתי, אם כל העולם היה מדבר ספרדית הוא היה טוב יותר. בתכלס, הספרדים באמת היו בדרך הנכונה בהקשר הזה. אולי חבל שהם הפסיקו עם הכיבושים, והתחילו להפסיד ??

הייתי זקוק נואשות להפסקה המתודית הזאת. זאת לא הייתה הפסקה ארוכה מידי, או ארוכה מספיק, אבל זה היה המינימום ההכרחי וטוב שהיה. התנתקות. אין אינטרנט. אין טלפונים. להיות כאן ועכשיו. בשביל זה קוראים לזה present, לא ?
סך הכל, זאת בדיוק משמעות החיים. לחוות עוד ועוד. ליצור עוד ועוד זכרונות, כי בסוף ממילא כולם גומרים בתור אוכל לתולעים.

מיציתי ? אז ממש ממש לא. זה דווקא טוב לא ? האמת שאני לא יודע. כן ולא. כשחזרתי ממרכז אמריקה, מיציתי כל מדינה ומדינה שהייתי בה (קובה, גווטמאלה וכו'). הרגשתי שהייתי כמעט בכל מה שיש לראות, והגיע הזמן להמשיך הלאה.
פה ? האמת לא ממש. עדיין יש מה לראות, ואפילו למרות שהייתי בקטמנדו כמעט 5 ימים ארוכים עדיין לא הרגשתי שסיימתי איתה.

אז אמנם את האוורסט לא ראיתי, לא מלמטה ולא מלמעלה, אבל דברים אחרים וטובים כן. את הטראק המדורג כראשון בעולם (למרות שיש לי לא מעט השגות לגבי הדירוגים המטופשים האלה). ומי יודע… אולי השארתי לעצמי תירוץ לחזור. תמיד כיף לחזור… כיבוש כבר אמרתי ?

धन्यवाद नेपाल !! (דניבאד נפאל !!)

 


קצת תמונות

פיקאסה

פליקר


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.