פבר 07

הונדורס – סיכום מדיני

נכתב על ידי בקטגוריה הונדורס


פוסט קודם – קופאן


טוב. אז בהונדורס לא באמת הייתי. אפילו סטמפה בדרכון לא קיבלתי, כי אמרנו בביקורת הגבולות שאנחנו מגיעים רק לקופאן. ורבאק, אני מת על סטמפות בדרכון !
לכאורה, מבחינת ההונדורסים, מדובר בעסק די קבוע. הרבה מטיילים שרק קופצים להונדורס לראות את העתיקות וחוזרים לגווטמאלה. מעניין למה. לי אישית, זה נראה כמו פאק שיווקי ממדרגה ראשונה של הונדורס. בטוח יש כאן הרבה מה לעשות מעבר לקופאן ולקורס צלילה באוטילה. אבל אין מה לעשות. אולי כי ככה זה ברפובליקת בננות..

אז קפצנו לביקור של 4 ימים, שגם הוא, בחציו היה גשום לצערי. מה נסגר פה עם הגשם מה ? בדוגרי, קצת מיציתי אותו !

בגדול, המטרה הייתה לראות עוד עיר מאיה מפורסמת, ולנסות ולגעת בעוד עם. אז המטרה הושלמה בחלקה.
לגבי עיר המאיה – אז כן. ראיתי עוד אחת. החמישית והאחרונה. כל עיר שראיתי אופיינה במשהו ייחודי משלה. ככה גם קופאן. את הרוב אהבתי. וסגר לי עוד כמה פינות תרבותיות.
בתכלס, נראה כאילו כל האזור הזה של קופאן היה צריך להיות שייך לגווטמאלה. גם היסטורית וגם מעשית. מוזר מאוד. כל כך קרוב לגבול, כל כך קשור תרבותית, וכמעט אפילו בירוקרטית.

לגבי העם ? טוב. לא באמת היה פה משהו. רוב המקומים, שיצא לי לדבר איתם היו ברובם אנשי תיירות, ודיברתי אולי עם 5 וגם זה בקושי. בעיקר עם תיירים, וגם בעיקר עם עצמנו. חבל אבל לא נורא.

אז זהו. סך הכל היה חביב ביותר. עיירה יפיפה. מצועצעת בדיוק כמו שאני אוהב ושציפיתי לראות גם בגווטמאלה, וחוויתי בנגיעה עוד מדינה. עוד מקום. עוד זכרון.


קצת תמונות

 


פוסט הבא – אנטיגואה


 

השאר תגובה


© 2024 שמעון שובל (בניסטי). כל הזכויות שמורות.