אפר 04

נופש בים המלח (הירדני) 1.04.2013 – 30.03.2013

נכתב על ידי בקטגוריה ירדן



פוסט קודם – טראק בנחל זרד, ואדי חודירא ואיבן חמד



אחרי תמונת סיום הטראק + קפה שטח אחרון, הגענו לאזור המלונות של ים המלח הירדני. מדובר במתחם של מספר בתי מלון יוקרתיים, שגורמים לבתי המלון אצלנו להחוויר מבושה וממבוכה.

עשינו בוקינג מראש למלון קמפינסקי, שנראה הכי יפה בתמונות והכי משתלם במחיר, ובדיעבד הסתבר, לבחור פרפריאלי כמוני, שמדובר ברשת מלונות יוקרה, עם מספר לא גדול של מלונות, אולם עם מיתוג ומיצוב איכותי ביותר.

אז אחרי 4 ימים של אוהלים, נחלים, אבק, יתושים והמון המון מים זורמים האוטובוס של דורון הטיל אותנו בשערי המלון. ואנחנו, חבורה של 4 אנשים, מטונפים, מלאי חול וקרדית האבק, מסריחים בהבל של חוסר מקלחת ועשן מדורות, עם 4 מוצ'ילות על הגב, שתי מזוודות ו -3 תיקי גב קטנים, נכנסים להיכל הפאר והפינוק. אין ספק, מדובר בתמונה גרוטסקית להפליא.
לרגע קט, פשה פי החשש פן לא יאמינו לנו שאנחנו אכן אורחי המלון, ומיד צצה המחשבה של "שיט, איפה שמתי את הוואצ'ר למלון". סוג של אישה יפה בבוורלי הילס, רק בלי ג'וליה רוברטס. אולם הירדנים, כהרגלם, חביבים מאוד ונתנו לנו להיכנס.
בין לבין, קיבלנו אותנו בשלל פירות סחוטים ומגבות לחות לניקוי הפנים. וכן.. בהחלט היינו צריכים את זה.

סוחטים (או סחוטים) פירות, ירדן

סוחטים (או סחוטים) פירות, ירדן

 

מתנקים, ירדן

מתנקים, ירדן

אז במה מדובר למעשה ?
מדובר בקומפלקס ענק ענק ענק, של מלון, וילות, ספא ו – 9 בריכות שמהוות סוג של כלוב של זהב, וכל זה עם נוף מרהיב לים המלח. במקרה של הירדנים, המלונות באמת יושבים על גדת ים המלח ולא על בריכות האידוי של מפעלי ים המלח כפי שזה אצלנו.
אנחנו לקחנו את החדרים הזולים היותר, ומטבע הדברים הפשוטים יותר. פשוטים ? אז מדובר בחדר ע-נ-ק, עם מרפסת ונוף פנורמי לים המלח. וחדר הרחצה ? אוי אוי אוי.. חדר רחצה בגודל של הסלון שלנו בתל אביב (שכוללת אמבטיה, מקלחון מפנק, שירותים, בידה והמון המון מרחב להתנגב בלי להיתקל ולהידבק לקרמיקות קרות), והחדר עצמו קטן ב – 2 מ"ר מהדירה שלנו בתל אביב. הזוי. מיני בר חופשי ומתמלא כל יום. פעמיים ביום מנקים את החדר. חלוקים מגניבים, נעלי בית, מתנה (בקלוואות) שכנכנסים לחדר, ומתנה (שקית מלחים) כשעושים צ'קאווט. כל ערב מקבלים גלויה עם תחזית מזג אוויר למחרת, והכל עם חיוך, נחמדות ושירות אדיב ללא סוף.
חדר אוכל מהמם, עם כמויות מטורפות של אוכל, קוואה בארוחת הבוקר ומעבר לזה, גם פה – השירות השירות השירות. ברור שטחנתי כמויות אוכל מטורפות, וכל פעם שאחד העובדים ראה שני מתקשה בהחזקת שתי צלחות ביחד אז מיד קפצו לעזור ולהפוך את החיים לנוחים יותר. מהמם.


הכל פה נרחב, מפנק, שקט. בנוי בגבהים מטורפים, ודורש המון מעברי מעליות ומדרגות בין הבריכות השונות. למעשה, לכאורה, האינטרס של בתי המלון הינו שמפלס ים המלח ירד, היות וכל ירידה במפלס המים, מאפשרת הוספה של בריכה.
בכל אופן, יומיים של בטלה, פינוק, בריכות, אוכל טוב וקצת מנוחה לשרירינו הדואבים.

ים המלח, ירדן

ים המלח, ירדן

 

ים המלח, ירדן

ים המלח, ירדן

 



פוסט הבא- הר נבו ומידבא


2 Responses to “נופש בים המלח (הירדני) 1.04.2013 – 30.03.2013”

  1. From